dijous, 6 d’octubre del 2016

WebQuest


El WebQuest consisteix en una estratègia d'aprenentatge que proporciona l'ús educatiu d'Internet, ajuda a cercar de manera fàcil tota aquella informació que proporciona Internet. Consisteix en una activitat enfocada a la investigació d'informació per als infants.

A la Webquest el que et trobes són activitats, una guia del procés de treball i un conjunt de recursos on es troben les respostes al problema. D'aquesta manera l'alumnat aprèn a navegar per Internet, analitzar la informació que aporta Internet, sintetitzar-la, comprendre-la, modificar-la,... Per aquest motiu les Webquest són un recurs molt utilitzat per molts professors, ja que permeten el desenvolupament de totes aquestes habilitats.

Elements d'una Webquest:

INTRODUCCIÓ

Ens proporciona una petita informació del tema a tractar. També aporta orientacions a l'alumnat sobre el tema necessàries per a la tasca a realitzar.

TASCA

És el resultat final de l'activitat que els alumnes han de portar a terme.

PROCÉS

És la descripció dels passos a seguir per dur a terme la tasca.

RECURSOS

Llistat de pàgines web per cercar informació sobre el tema. El professor ha localitzat abans per ajudar a l'estudiant a finalitzar la tasca.

AVALUACIÓ

Aquí es troba l'explicació de com serà avaluada la realització de la tasca, tots els criteris en què es guiarà el professor.

CONCLUSIÓ

La conclusió resum l'experiència i aporta una reflexió del procés que s'ha fet servir per aquesta activitat recordant el que s'ha après.

WEBQUEST aporta als alumnes el desenvolupament de moltes capacitats:

1. Comparar, identificar, establir diferències i semblances entre si: Identificant, aquesta i semblances i diferències de situacions, fets, ...

2. Classificar: Agrupar coses en categories definibles en base dels seus atributs.

3. Induir: Deducció de generalitzacions o de principis desconeguts d'observacions o de l'anàlisi.

4. Deducció: Deducció de conseqüències i de condicions sense especificar de principis i de generalitzacions daus.

5. Analitzar errors: Errors que identifiquen i d'articulacions en el seu propi pensament o en el d'un altre

6. Construir l'ajuda o prova per una asserció

7. Abstracció: Identificant i articulant el tema subjacent o el model general de la informació

8. Analitzar perspectives: Perspectives personals que identifiquen i d'articulacions sobre edicions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada